Mimořádné zastupitelstvo kraje zanechalo R43 po ohromném tlaku občanů pouze v územní rezervě
Vypuštěni R43 ze schválení je velké vítezství mnoha lidi bojujících proti R43 v Hitlerově trase. Tlak od lidí byl velmi velký, tím ovšem boj neskončil, protože je třeba řízeni o R43 ukončit schválením OPTIMALIZOVANE TRASY s plnohodnotným obchvatem Lipůvky a pomoci zde žijícím lidem.
Čtvrtečním rozhodnutím zastupitelé zároveň schválili návrh zásad územního rozvoje, jejichž vydání krajská koalice slíbila do konce volebního období letos v říjnu. Původní zásady zrušil Nejvyšší správní soud v roce 2012, protože kraj je pořídil v rozporu se zákonem a bez nich nemůže stavět klíčové dopravní stavby.
Spor o to, jestli R43 povede přes brněnskou městskou část Bystrc nebo Boskovickou brázdou mimo Brno, má vyřešit studie, která ještě není zadaná. Podle náměstka brněnského primátora Martina Andera kraj navrženými zásadami odsouvá řešení dlouhodobého problému s R43. Zatím není zřejmé, kudy nová čtyř pruhová silnice povede od dálnice D1 k Lysicím. "Bohužel se dosud nepodařilo najít způsob, jak uspokojivě vyhovět stěžejní připomínce Brna, tedy neodkládat řešení páteřní silniční sítě v brněnské aglomeraci o řadu let," uvedl Ander.
Existuje ale hrozba, že chystaný nový dokument skončí u soudu znovu. Kraj totiž nechal brněnskou aglomeraci pouze v územních rezervách a chce vyřešit klíčové dopravní tahy, jako je R43, která vede od dálnice D1 na sever kraje k Boskovicím, až v následné aktualizaci, což se nelíbí například Brnu. Aktualizaci je totiž možné vydat po třech letech od vydání zásad, tedy v roce 2019.
Zdroj:
https://brnensky.denik.cz/z-regionu/dalnice-z-brna-do-vidne-povede-pres-novomlynske-nadrze-rozhodl-kraj-20160128.html