Úvod > Dálnice D43 - Hašek blokuje budování této klíčové komunikace - prosazuje schválení územního planu kraje bez klíčové trasy od dálnice D1 až po Lysice.
Dálnice D43 - Hašek blokuje budování této klíčové komunikace - prosazuje schválení územního planu kraje bez klíčové trasy od dálnice D1 až po Lysice.
03.10.2016 09:02
Jihomoravský kraj jako jediný v ČR nemá krajský územní plán, tzv. Zásady územního rozvoje (ZÚR) a nezískal jako jediný kraj v ČR žádné evropské dotace na výstavbu páteřní silniční sítě (TEN-T), čímž JM kraji unikly miliardy korun.
Nyní dva dny před volbami, 5.10.2016, se má konat mimořádné jednání Zastupitelstva kraje, kterému Hašek chce předložit ke schválení neúplné ZÚR je s tím cílem, aby mohl prohlásit, že není pravdou, že JMK ZÚR nemá.
Tento postup je zásadním způsobem škodlivý, protože v tomto polotovaru schází schválení trasy klíčové dálnice D43.
To znamená, že Haškův postup blokuje výstavbu této komunikace o další minimálně 4 roky. To má velmi negativní vliv na Brno a řadu obcí severně od Brna, tedy i např. na Lipůvku, která je denně v hlášeních o dopravních problémech. Např. páteční odpolední zácpy, někdy až od Lipůvky po výjezd z Brna se již staly pověstné.
V příloze jsou dva stručné dokumenty zástupců veřejnosti, kteří zastupují občany podél plánovaného koridoru D43 od Kuřimi až po severní hranici JM kraje. Je zde řada názorných obrázků k volnému použití. Klíčová je věc s velmi zajímavým napojením u Boskovic, které řeší dlouholeté v této oblasti nevyřešené problémy.
Pro pochopení, v čem je postup Haška časově škodlivý je v příloze porovnání harmonogramů nápravy situace v územním plánování v JM kraji, kde je ukázáno, že náprava by byla možná poměrně rychle za podmínky, že Hašek 5.10.2016 polotovar ZÚR nenechá schválit. Pokud k tomu však dojde, nastoupí nepominutelné procesy dle stavebního zákona, které nelze obejít a které budou trvat cca 4-5 let.
Jedním z problémů zjevně je, že město Brno (usnesením Rady Brna) schválilo námitky proti postupu Haška a poprvé v historii trvá na D43 jako plnohodnotném obchvatu celého města Brna - viz příloha, bod 3. Kraj se toto snaží ignorovat a zvolil naprosto nešťastný přístup, kdy si za rukojmí vzal všechny občany, kterým by výstavba D43 pomohla.
K dané problematice se včera konala průlomová společná tisková konference tří stran kandidujících do Zastupitelstva JMK, a to (1) Hnutí ANO, (2) Zelení a Piráti, (3) TOP09 a Žít Brno. Zpráva založená na tiskové zprávě ČTK k této věci je k nalezení např. na
Další informace jsou na